De hosszú távon, ha jól építjük szakmai portfóliónkat és személyes márkánkat, akkor jó eséllyel meg fogjuk találni azt a munkát, amire vágyunk. Ez viszont az eltökéltségen és hozzáálláson is múlik. A munkakeresés komplex folyamat, ugyanakkor nem kell megijedni sem tőle. Jó stratégia és személyes brand kell ahhoz, hogy a munkáltatók számára mi is vonzóvá, egyedivé váljunk. Érdemes ismerni a piaci trendeket, az adott iparág fő szereplőit, a helyi cégeket, valamint az aktuálisan elérhető pozíciókat. Kecskemétiként vagy környékbeliként például a környéken olyan nagyvállalatok is megtalálhatóak, mint a Szentkirály Ásványvíz – ez esetben a cég honlapján is nézelődhetünk, de a helyi lehetőségek iránt szűrhetünk az olyan álláskereső portálokon, mint amilyen a kecskemetallas.hu oldala is.Az álláskeresés nem csupán szerencse kérdése!
Az álláskeresés során tehát ne a szerencsében bízzunk, de ne is keseredjünk el, ha nem sikerül megkaparintani elsőre egy-egy jó munkát. Olyan ez, mint a nagy számok törvénye, vagy épp a randizás – nem mindig klappol minden. Amit megtehetünk, hogy magunkat építjük, naprakész lesz az önéletrajz, tanulunk és fejlesszük magunkat, nem csak várunk a sült galambra. A motivációs levél és a személyes márka pedig a lehetőséget ad arra, hogy kiemeljük, miért mi vagyunk a legmegfelelőbbek a pozícióra. Az állásinterjúk során való magabiztosság és professzionális hozzáállás szintén növeli az esélyeinket. Elsősorban azt érdemes elérni, hogy a munkáltatók is akarjanak minket, ne csak mi őket. Ne féljünk új szakmai kapcsolatokat kiépíteni, hiszen gyakran a kapcsolatépítés segíthet hozzá minket az álomálláshoz. A siker nem feltétlenül csak a szerencsén múlik – a kitartás és a tudatosság a kulcs. A kapcsolatépítés napjainkban az egyik legfontosabb tényező az álláskeresés során. Nem véletlenül mondják, hogy „nem csupán az számít, mit tudsz, hanem az is, hogy kit ismersz.” Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lennének fontosak a szakmai készségeink, de a jól kiépített kapcsolatok segíthetnek abban, hogy olyan lehetőségekhez jussunk, amelyekhez másképp nem férnénk hozzá. Egyre többen keresnek munkatársakat ajánlások alapján, ezért is érdemes aktívan részt venni szakmai közösségekben, konferenciákon, rendezvényeken. A közösségi média, mint például a LinkedIn, szintén remek eszköz a szakmai kapcsolatok ápolására és új lehetőségek felkutatására. Amennyiben tehát tudatosan építjük hálózatainkat magunk körül, előbb-utóbb megtalálhatjuk az álomállást, és elkerülhetjük, hogy csak a szerencsére hagyatkozzunk.A siker kulcsa a felkészültség és tudatosság
A kapcsolatépítés (networking) szerepe az álláskeresésben